Riddevarrivannet, Baddereidet

Beskrivelse

Følg merket sti fra parkeringsplassen og skilt mot Riidevarrevannet 1,8 km. Riidevárrivannet og Riidevárritoppen følger samme sti til stikryss. For å nå Riidevárrivannet tar du til venstre i krysset og følger stien videre forbi «Bonnivannet» til du kommer til Riidevárrivannet. For å nå Riidevarritoppen går man tilbake til der stien deler seg og følger merket sti opp til Riddevarritoppen 723 moh. Turen til Riidevárritoppen er ca 4 km en vei. Beregn ca 4 timer T/R.
Enkel tur hvis man bare går til Riddevarrivannet, middels hvis turen går til Riddevarritoppen

Adkomst

Kjør E6 ca 7 km sørover fra Burfjord. Parker på toppen av Baddereidet på høyre side av E6. Her er det også merket «Krigsminner».
Riidevárrivannet og Stuora Riidevárri av Nord-Troms friluftsråd. Tilgjengelig under en CC BY-SA 4.0 lisens.

Les mer om turen »

Om turen

Gradering: Grønn
Kommune: Kvænangen
Kan turen gjennomføres med
rullestol: Nei
Kan turen gjennomføres med barnevogn: Nei