56. Gárgovárri, Burfjord

Beskrivelse

Turen er godt merket med gule/hvite trebiter som henger i trærne og står plassert langs stien. Løypen er også vardet i steinete partier. Hold deg til stien da det er en del tråkk i området. Første del av turen går i skogsterreng, siste delen av turen går i snaufjell og myr. På toppen har du utsikt over Burfjord, Burfjorddalen og ikke minst rett vestover mot Kvænangstindene. Turen er ca 3,2 km en vei. Beregn ca 3 timer på turen.

Adkomst

uren til Gargofjellet starter ved parkeringsplassen ved matbutikkene i Burfjord. Kryss E6 og gå litt sørover. Ta første vei til venstre etter ca. 50 meter og følg denne asfalterte veien oppover gjennom boligfeltet. Bensinstasjonen ligger ved E6 og du skal passere denne parallelt oppi boligfeltveien. Du vil da se gule piler mot høyre i asfalten. I skogkanten på høyre side av veien finner du startstedet for turen, med skilt og kart.
Gargovárri i Burfjord, Kvænangen av Nord-Troms friluftsråd. Tilgjengelig under en CC BY-SA 4.0 lisens.

Les mer om turen »

Om turen

Gradering: Blå
Kommune: Kvænangen
Kan turen gjennomføres med
rullestol: Nei
Kan turen gjennomføres med barnevogn: Nei