28. Dalberget, Djupvik

Beskrivelse

En flott vandretur gjennom skogen til over skoggrensen. Fra Dalberget har du en flott utsikt over Lyngenfjorden og Lyngsalpene.

TA av fra E6 ved skilt "Kirkegård" i Djupvik. Bilen kan parkeres i parkering ved kirkegård. Følg skogsveien ca. 200 meter. Her vil du komme til et kryss ? gå til venstre og straks etterpå til høyre på en liten sti, kan vare litt våt om det har regnet. Etter en stund og noen høydemeter kommer du til Storelva, og deretter går stien videre nordover langs elva til du kommer til noen skilt. Følg veien til høyre, skiltet «Storhaugen», du er fortsatt i skogen. Stien krysser elva og går jevnt oppover. Etter en stund vil du komme til en stikryss igjen. Følg pekere og rød merking til høyre, krysse elva igjen og gå litt opp. Snart ser du en varde som markerer Dalberget, ca 460 moh.

Turen er forholdsvis enkel uten særlig bratte partier så det går greit å ha barna med!

Adkomst

Se etter skiltet "Kirkegård" ved stedsnavnsskiltet Djupvik langs E6 når man kommer kjøring nordfra.
Dalberget, Spåkenes/Djupvik i Kåfjord av Nord-Troms friluftsråd. Tilgjengelig under en CC BY-SA 4.0 lisens.

Informasjon 13. juni:

Det er stor vannføring i elva. Kryssing av elva ved å gå over de tynne snøbroene anbefales ikke. Det anbefales å krysse elva ved å bruke broa.

Les mer om turen »

Om turen

Gradering: Blå
Kommune: Kåfjord
Kan turen gjennomføres med
rullestol: Nei
Kan turen gjennomføres med barnevogn: Nei