32. Storhaugen, Manndalen

Beskrivelse

Fra Senter for Nordlige Folk: Gå over brua til andre siden av elva, fortsett opp bakken og til venstre i krysset. Gå opp andre innkjørsel til høyre og følg stien som tar av fra innkjørselen like til venstre for hagegjerdet. Etter hvert kommer du til hovedstien som går sørover langsmed et gjerde. Deretter svinger stien seg oppover til Áddjástealli, hvor det er en trimbok. Fra Áddjástealli kan du fortsette rett opp til Liigevárri (634 moh) hvor det også er trimbok. Derfra kan du gå til Storhaugen/Stuorracohka. Det det ingen tydelig sti. Det er småbratt terreng hele veien og litt ulendt innimellom. Utsikten over bygda er fantastisk.

Adkomst

Ta av fra E6 i Samuelsberg og kjør opp til Senter for Nordlige Folk. Se etter skilt ved E6.
Storhaugen/Stuorracohka i Manndalen, Kåfjord av Nord-Troms friluftsråd. Tilgjengelig under en CC BY-SA 4.0 lisens.

Les mer om turen »

Om turen

Gradering: Rød
Kommune: Kåfjord
Kan turen gjennomføres med
rullestol: Nei
Kan turen gjennomføres med barnevogn: Nei